Customer experience

To emocjonalne wartości związane z użytkowaniem marki, przekonanie Klienta, że użytkując daną markę, jesteśmy lepsi, szczęśliwsi lub lepiej postrzegani przez otoczenie.

BTL – „Below The Line”

To dla odmiany jest marketing realizowany przez kanał sklepowy. Pochodzi od angielskiego skrótu od określenia „Below The Line”.  Jeśli wrócimy do definicji „line” jako linii „sprzedaż” w rachunku [...]

Brief

To krótki (zasada 1 strony A4!) spis najważniejszych punktów komunikatu, potocznie tylko do Klienta (zasadę briefu można zastosować wszędzie gdzie chodzi o krótkie i zwarte przesłanie). Typu – [...]

Bargin hunter – Łowca okazji

To Klient, który szuka w sklepie wyłącznie promocji. Często sklepy obniżają ceny tylko po to, żeby zadowolić łowców okazji, tracąc przy okazji na marży na całej sprzedaży. Istotna jest zerowa [...]

Atmosfera sprzedaży

To próba wpłynięcia na rozpoczęcie zakupów, przez stworzenie odpowiedniego nastroju. Także zbudowanie świadomości własnych kompetencji detalicznych w oczach Klienta. To „miękkie” elementy [...]

ATL – „Above The Line”

To także rodzaj marketingu, a właściwie używanych przez niego kanałów. Potocznie marketing prowadzony metodami „Above The Line” – stąd skrót ATL.  „Line” oznacza tu linię „sprzedaż” w rachunku [...]

USP – „unique selling proposition”

To szczególny rodzaj „przewagi konkurencyjnej”. To taki rodzaj przewagi, która jest widoczna nie tylko w P&L czy bilansie, ale przede wszystkim dla Klienta na powierzchni handlowej. Może to [...]

Sklepy wielkopowierzchniowe

To sklepy, które mają dużo m2 (nie chcę definiować dokładnie ile). Ale sam fakt posiadania dużej powierzchni nie wystarczy, aby taką placówkę zakwalifikować do tej kategorii. Potrzebny jest [...]

Sklepy specjalistyczne – Specjaliści

To sklepy sprzedające na ogół wąski, ale głęboki asortyment (jedną, dwie kategorie) i zwykle też celujące w wysokiej jakości obsłudze Klienta. Co do powierzchni – pewnie mogą być duże, ale takich [...]

RID, czyli Retail is Detail

To Model Biznesowy, ale taki wdrożony na co dzień, w praktyce. Czyli nie funkcje w swoich założeniach, a ich wykonywanie; nie polityka cenowa, ale ceny; nie założenia asortymentowe, ale to, co [...]

page 1 of 4