Fazy zakupu w Internecie

Zakup to nie jednolity proces, składa się z faz, postępujących kolejno. Tak ma każdy zakup. Jednak w przypadku te fazy występują łącznie, czasem wręcz zlewają się w jeden proces, jak ma to [...]

Z galerii handlowej do Internetu

Pandemia COVID skłoniła wiele firm handlowych do zwiększenia czy wręcz rozpoczęcia aktywności typu e-commerce. Zwykle te firmy już wcześniej prowadziły sprzedaż w Internecie, ale to był raczej [...]

Konwersja online

E-handel jest przyzwyczajony do tego, że konwersja w Internecie jest niższa niż w sprzedaży podobnych produktów offline. W kanale tradycyjnym konwersja 20% i więcej nie jest niczym nadzwyczajnym, [...]

Łatwiej urosnąć niż się skurczyć

Kiedy w firmie (czy w jej otoczeniu) pojawia się kryzys, firmy zwykle reagują „okopaniem się”. Zaczynają rozglądać się, gdzie można oszczędzić, co ograniczyć, żeby utrzymać rentowność, mimo [...]

Łatwiej uzasadnić niż rozwiązać

I dlatego wszyscy skupiają się na uzasadnianiu. Uzasadnienia Szefów jest zwykle mniej niż klientów. Ma się też do nich bezpośredni dostęp. Dlatego łatwiej sterować szefem niż klientami. Jeśli np. [...]

Średnia wartość transakcji online

Sprzedaż można przedstawić jako iloczyn trzech parametrów, odwiedzalności, konwersji i średniej wartości transakcji. Inaczej to formuła sprzedaży. Na każdy z tych parametrów firma handlowa może [...]

Sprzedaż impulsowa online

W każdej firmie handlowej jakaś część sprzedaży pochodzi ze sprzedaży impulsowej. Uwaga. „co to jest sprzedaż impulsowa?” To sprzedaż klientowi, który nie jest w procesie zakupowym, w żadnej jego [...]

Reguła Pareto w sprzedaży online

Reguła Pareto, znana też jako reguła 80/20 mówi, że za 80% efektów odpowiada 20% przyczyn. W sprzedaży oznacza to, że 20% oferty (jako liczba SKU) generuje 80% sprzedaży. Jednak ta reguła wydaje [...]