Kompromis jest dla ego

Kompromis to nie jest najlepsze rozwiązanie, tylko ukłon w stronę ego każdej ze stron. Jego alternatywą jest dobre rozwiązanie, gdzie wcale niekoniecznie interesy (i ego) obu stron są zaspokojone [...]

Abonament na transport w e-commerce

Idea abonamentu na dostawę powstała łącząc pomysł na budowanie lojalności z wpływaniem na wartość transakcji. Dostawa zawsze była gratis Firmy wykorzystują tu fakt, że klienci nie chcą płacić za [...]

E-logistyka

Nowoczesna logistyka kształtowała się w połowie XIX w. Od tego czasu niewiele się zmieniło, może poza ułatwieniami w postaci systemów WMS. Podstawowe schematy działania się jednak nie zmieniły. [...]

Czym jest lojalność klienta?

Na czym polega lojalność klienta? I jak firma na niej zyskuje? Lojalność to skłonność klienta do wybaczania. Inaczej to modyfikator tolerancji klienta na niedotrzymanie obietnicy. Uwaga. „co to [...]

Jak powstaje Model Biznesowy?

Najczęściej historycznie. I powoli. Każda firma ma jakiś Model Biznesowy, nawet taka, która o tym nie wie. Co to jest Model Biznesowy? Model przede wszystkim stanowi obudowę dla przewagi [...]

Czy firma musi się starać?

Musi, nie może osiąść na laurach. Z jednej strony utrzymuje to ją w niewygodnej, ale bardzo przydatnej (gdyż świat się zmienia i trzeba być czujnym) ciągłej gotowości. Z drugiej zaś pozwala [...]

Rola przedsiębiorcy w małej firmie

Przedsiębiorca, często wyłączny właściciel bywa w swojej firmie jest alfą i omegą. To daje mu poczucie władzy, gwarancję, że wszystko odbędzie się tak, jak on chce. Ma też poczucie, że kontroluje [...]

Rola premii

Premia to składnik zmiennego systemu wynagrodzeń. Jego zmienność polega na tym, że premia ma modyfikować zachowania pracowników, którzy je zmieniają w pogoni za premią. Dlaczego jednak te [...]