Kompromis to nie jest najlepsze rozwiązanie, tylko ukłon w stronę ego każdej ze stron. Jego alternatywą jest dobre rozwiązanie, gdzie wcale niekoniecznie interesy (i ego) obu stron są zaspokojone [...]
Idea abonamentu na dostawę powstała łącząc pomysł na budowanie lojalności z wpływaniem na wartość transakcji. Dostawa zawsze była gratis Firmy wykorzystują tu fakt, że klienci nie chcą płacić za [...]
Nowoczesna logistyka kształtowała się w połowie XIX w. Od tego czasu niewiele się zmieniło, może poza ułatwieniami w postaci systemów WMS. Podstawowe schematy działania się jednak nie zmieniły. [...]
Na czym polega lojalność klienta? I jak firma na niej zyskuje? Lojalność to skłonność klienta do wybaczania. Inaczej to modyfikator tolerancji klienta na niedotrzymanie obietnicy. Uwaga. „co to [...]
Model Biznesowy to kolei obudowa dla przewagi konkurencyjnej, ale też mechanizm, który przekształca popyt w otoczeniu firmy w jej rentowność. Koncept Sprzedażowy to szczególna część Modelu [...]
Dlatego lepiej się nie wychylać, a na każde działanie mieć podkładkę, a przynajmniej usprawiedliwienie. To naczelna zasada wielu korporacji i do pewnego stopnia wytłumaczenie, dlaczego są one [...]
Najczęściej historycznie. I powoli. Każda firma ma jakiś Model Biznesowy, nawet taka, która o tym nie wie. Co to jest Model Biznesowy? Model przede wszystkim stanowi obudowę dla przewagi [...]
Przedsiębiorca, często wyłączny właściciel bywa w swojej firmie jest alfą i omegą. To daje mu poczucie władzy, gwarancję, że wszystko odbędzie się tak, jak on chce. Ma też poczucie, że kontroluje [...]
Premia to składnik zmiennego systemu wynagrodzeń. Jego zmienność polega na tym, że premia ma modyfikować zachowania pracowników, którzy je zmieniają w pogoni za premią. Dlaczego jednak te [...]
Dlaczego często dobre rady doradców się nie sprawdzają w praktyce? Czy oni źle doradzają? Bywa i tak, ale często tak się dzieje, gdyż organizacja się z nimi nie identyfikuje, więc z założenia [...]