In Artykuły, Handel, Uniwersalne

Czyli materiałów graficznych, tablic kompetencyjnych, metek cenowych, ale też wszystkich sposobów tworzenia atmosfery zakupi i identyfikacji wizualnej firmy. Tak czy inaczej, materiały POS odgrywają ważną rolę zarówno w warstwie „teatru”, jak i warstwie bezpośrednio sprzedażowej.

2 warstwy sprzedaży

Istnieją 2 warstwy sprzedaży. Pierwsza decyduje o odwiedzalności, ale ma też znaczenie dla sprzedaży, przede wszystkim przez stworzenie odpowiedniego nastroju. Druga warstwa to już warstwa porównania i wyboru produktu, czyli warstwa bezpośredniego zakupu. Materiały POS odgrywają ważną rolę w obu warstwach.

W każdej warstwie materiały POS odgrywają ważną rolę. Bezpośrednio tworzą scenografię, ale i wspomagają aktorów w ich pracy, tak jak stroje czy charakteryzacja.

Materiały POS dobrze się wpisują w zarządzanie sprzedażą

Tworzą scenografię, ale też pomagają grać aktorom.

Pozycjonowanie

Materiały POS to nie tylko wsparcie i kreowanie sprzedaży. Pomogą zbudować pozycjonowanie firmy, co nie ma bezpośredniego przełożenia na sprzedaż, ale w dłuższym okresie to to pozycjonowanie zadecyduje o odwiedzalności, najważniejszym i najdroższym składniku procesu biznesowego firmy sprzedażowej.

Materiały POS mogą przydać się w każdym przypadku. Podkreślą i wyjaśnią unikalność towaru, podkreślą szeroki wybór, pomogą porównać produkty i je wybrać. Pomogą też sprzedawcom w rozmowie sprzedażowej, wspierając też obsługę klienta.

Jak materiały POS mogą pozycjonować firmę? To zależy, jak firma chce się pozycjonować. Ale niezależnie od tego, jak chce materiały POS mogą jej bardzo w tym pomóc.

Uwaga. „materiałów POS nikt nie czyta”. Ale wielu jednak je zauważa, więc świetnie nadają się do budowania atmosfery zakupowej. Poza tym potrafią wywołać efekt „wow”, przekonując klienta, że firma naprawdę się zna. Tym, który może najbardziej skorzystać z materiałów, jest sprzedawca. On ma czas i potrzeby, żeby z nich skorzystać, są też zawsze pod ręką aby wesprzeć go w rozmowie sprzedażowej.

Wspomaganie sprzedawcy

Najbardziej wdzięcznym odbiorcą materiałów POS powinien być sprzedawca.

Ale wspieranie sprzedaży pośrednio lub bezpośrednio to nie jedyne zadanie materiałów POS. One mogą też bezpośrednio wpłynąć na rentowność firmy, zastępując drogi towar w zadaniu wywołania wrażenia szerokiego wyboru.

Wypełnienie przestrzeni

Materiały POS przydadzą się także do wypełnienia przestrzeni placówki handlowej, co nie wpłynie na sprzedaż, ale uczyni Model Biznesowy tańszym, a przez to bardziej rentownym. Zrobią to w taki sposób, że nie tylko sprzedaż nie spadnie, ale wręcz wzrośnie przez podwyższenie pozycjonowania kompetencyjnego firmy.

Podsumowanie

Materiały POS to wszystkie materiały, które mają zidentyfikować firmę, stworzyć atmosferę sprzedaży, ale też bezpośrednio wspierając tę sprzedaż. Mogą to robić samoobsługowo, ale też mogą wesprzeć sprzedawców w rozmowie sprzedażowej.

Podnieś efektywność biznesu już dziś!

Aby wdrożyć FRAME w Twojej firmie, wystarczy się z nami skontaktować.